Sabtu, 29 Agustus 2015
0022 . Wahyu SAPTO DARMO.
Alas kobong (Wana kabesmi)
Lajengipun bab kain sujud.
Nuwun para pamirso,
Kain sujud kangge alemek nalika sujud punika mengku suraos yen tiyang sujud kedah alandesan lampah suci (putih, petak) Pramilo mboten wonten tiyang sujud ngangge alemek kain ingkang mawi gambar utawi warni sanesipun petak.
Nalika sesanggaran, Bopo Sri Gutomo utawi Ibu Sri Pawenang nglenggahi kain sujud ingkang arupi simbol Sapta Darma, punika mratelakkaken bilih panjenenganipun sampun saged anerapaken ajaran Sapta Darma.
Wondene nalika salah satunggaling warga bade dipun jejeraken (kawisuda) dados tuntunan, inggih nglenggahi kain ingkang wonten gambaripun simbol Sapta Darma. Punika mratelakkaken bilih ing salajengipun, sasampunipun dados tuntunan, inggih kedah sinau (belajar) angetrapaken sadaya ajaran Sapta Darma.
Kain sujud kangge sarana pangusadan.
Para maos ingkang minulya.
Tiyang sujud merbawani dateng sakitering panggenan sujud punika. Nalika panjenengan angleremaken raos lan pikiran ing wekdal anglampahi sujud, ing sakiteripun sami kaprabawan. katitik tetiyang sami kraos ngantuk, sakeca. Gegeteran ingkang medal saking sarira panjenengan punika ingkang kuwaos angleramaken swasana. Kain sujud ugi kaprabawan ing gegeteran punika.Pramila kain sujud punika menawi dipun krukubaken dateng badanipun lare2 utawi tiyang ingkang sakit, alitipun saged ngirangi sakitipun, agengipun saged anyarasaken. Namung mustaka (sirah) boten perlu katutupan, amargi ing ngriku kawengku Hyang Maha Suci.
Salajengipun, sasaged-saged, kain sujud kedah dipun simpen ing panggenan ingkang inggil. Paling boten wonten ing nginggilipun ageman ing lemantun.Sampun dipun klemprakkaken saenggen enggen Eman dateng kasiyatipun. Sanadyan makaten menawi kotor inggih kedah dipun kimbah ngangge rinso utawi sanesipun. Namung nalika ngimbah sampun dipun campur kaliyan kain2 sanesipun. Prayoginipun dipun uceg2 piyambak, lan nalika mepe (jemur) boten perlu dipun kebas2aken. Ing ngandap punika caritanipun.
Alas kobong
Nalika Bopo Sri Gutomo lelana ngruwat panggenan angker, dipun ampiraken warga ing griyanipun ingkang caket wana (alas). Sumerep kain sujud ingkang dipun agem Bopo Sri Gutomo katingal leteg, kotor. Pramila nyuwun palilah yen pareng bade dipun kimbahaken. Bopo maringaken Sanalika lajeng dipun bekta dateng sumur perlu dipun kimbah. Sarampunging damel lajeng dipun peres kangge bucal toyanipun. Salajengipun tumuju dateng panggenan kangge mepe (jemur). Panggenan jemur punika angadep wana (alas). Awit taksih radi teles , limrahipun kain punika lajeng dipun kebut-kebutaken kangge bucal sisaning toya.
Salebeting ngebut-ngebutaken kain sujud punika, Sagebyaran pandulunipun kabikak waskita, awit kaprabawan kain sujudipun Bopo Sri Gutomo. Sanalika anyumerepi bilih ing tengahing wana kobar kobong kabesmi. Gita-gita matur Bopo prastawa punika. Sasampunipun ening sakedap Bopo ngandika bilih ingkang kobong kabesmi punika sanes wana, nanging panggenanipun lelembat awit kenging dayanipun kain sujud ingkang dipun kebut-kebutaken.
Makaten punika prastawa ingkang nate dipun cariyosaken dening Ibu Sri Pawenang.
Nyumanggakaken.
Anulad prastawa punika, Ibu Sri Pawenang nate ngandika bilih panggenan ing dalem panjenengan, yen karaos wonten ingkang angganggu (lelembat), upaminipun bayi ingkang boten menda, tansah nangis kemawon, utawi sok mambet gondo wangi utawi bacin ing salebeting kamar, cobi panjenengan anyebut Asma 3 lajeng ngebut-ngebutaken kain sujud. Bok menawi bade wonten ginanipun
Nuwun.
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar